Din moment ce ați ajuns aici este evident că intenționați să vindeți o proprietate imobiliară. Iată câteva informații ce va ajută să încheiați o afacere cât mai profitabilă pentru dumneavoastră. pentru a realiză acest lucru sunt necesari câțiva păși pe care trebuie să-i parcurgeți:

1

Pregătirea actelor


Înainte de a pune în vânzare o proprietate imobiliară este necesar să va asigurați că toate actele sunt în regulă, exemplu: dacă este intabulat și declarat la finanțe, succesiunea încheiată, impozitele plătite la zi, ipoteca radiată din foaia de sarcini a imobilului - dacă e ște cazul, etc. Puteți pierde o ofertă foarte bună sau un client dacă toate aceste aspecte nu sunt puse la punct.

2

Prețul


Bineînțeles că dumnavoastra sperați să obțineți o sumă cât mai mare la încheierea tranzacției. Totuși situația trebuie privită în mod realist. Apelând la toate informațiile din piață sau la serviciile unei agenții imobiliare veți avea parte de consiliere gratuită în domeniul imobiliar și veți obține o evaluare realistă a prețului. Nu uitați că majoritatea cumpărătorilor sunt informați și analizează intotdeuna mai multe oferte. Evident că vor alege cea mai avantajoasă ofertă ce o găsesc după crireriile lor de selecție.
Prețul depinte în mare măsură și de perioadă de timp în care doriți să vindeți. O vânzare urgență presupune întotdeauna și un preț mai mic, în timp ce prețul cel mai bun poate fi obținut doar dacă nu va grăbiți.

3

Publicitatea


Ofertă dumneavoastră trebuie făcută publică și veți fi cu atât mai avantajat cu cât sporiți căile și modalitățile de expunere publică. Noi va sugerăm să promovați ofertă dumneavoastră utilizând toate formele de publicitate: internet, publicații locale și naționale, reviste de afaceri, etc., în felul acesta veți avea posibilitatea să intrați în contact direct atât cu potențialii clienți cât și cu diferite agenții imobiliare.
În funcție de impactul publicității făcute, puteți reveni la etapă prețului, făcând ajustările necesare: creșterea sau scăderea prețului.

4

Selecționarea unei agenții imobiliare


Este bine pentru dumneavoastră să luați în considerare toate ofertele ferme primite și să decideți dacă lucrați sau nu cu o agenție imobiliară, sau dacă veți lucra exclusiv cu o singură agenție imobiliară. Negocierea prețului depinde în mare măsură de acestea. Nu uitați să negociați totul la maxim, să cereți în permanență imposibilul că să fiți sigur că veți obține tot ce este posibil - ne referim atât la prețul proprietății imobiliare, cât și la toate condițiile de colaborare cu o agenție: termene, comisioane, taxe, etc.
Totuși nu uitați că marjă de negociere este una dintre cele mai răspândite strategii aplicate pe piață imobiliară, iar arătându-va rezonabil și deschis la negociere puteți câștiga cumpărătorul de partea dvs.

5

Selecționarea ofertelor


Nu pierdeți contactul cu potentalii cumpărători. Implicați-va direct în toate negocierile chiar dacă lucrați sau nu cu o agenție imobiliară. Țineți cont de sfatul agentului, nu uitați că el este de partea Dvs.

6

Întocmirea actelor


Dacă lucreti cu o agenție imobiliară, atunci lucrurile sunt simple - agenția se ocupă de toate actele, Dvs. doar trebuie să le semnați. Nu uitați că actele trebuie autentificate de un notar, vânzarea efectivă făcându-se doar în față acestuia. Dacă nu vindeți printr-o agenție atunci tot la un notar trebuie să ajungeți, numai că actele trebuie să le pregătiți singur.
Deși nu este obligatoriu, sfatul nostru este să apelați la o agenție imobiliară
Apelând la o agenție puteți evită situații neplăcute cum ar fi:
- Transformarea imobilului dumneavoasta într-un pasaj pietonal pe unde să treacă zeci de vizitatori mai mult sau mai puțin interesați.
- Risipă de timp și bani pentru: pregătirea documentației de vânzare, studierea pieței, găsirea potențialilor cumpărători.
- Implicarea în tranzacții care ar putea avea urmări dintre cele mai neplăcute.
- Imposibilitatea finalizării unei tranzacții odată începute.
- Neplăceri ce decurg din evaluarea greșită a imobilului.
În mod normal, apelând la o agenție imobiliară, vânzătorul are următoarele avantaje:
- Evaluarea realistă a prețului;
- Publicitatea ofertei;
- Selecția cumpărătorilor;
- Securitatea tranzacției;
- Obținerea în timpul cel mai scurt a prețului optim;
- Verificarea și realizarea în timp util a documentației de vânzare.